دنباله رو های بازار

دنباله رو های بازار

این گروه به شدت در جستجوی دریافت بیشترین سهم بازار هستند؛ بنابر این شرایط رقابتی فشرده ای در بازار ایجاد می کنند.در این راستا تاکتیک‌های نظامی مورد استفاده این گروه قرار می گیرد؛ مانند جنگ قیمت ها، حمله بدون ساختار وبرنامه وبرخوردهای مستقیم ورودر رو.

این گروه به شدت در جستجوی دریافت بیشترین سهم بازار هستند؛ بنابر این شرایط رقابتی فشرده ای در بازار ایجاد می کنند.در این راستا تاکتیک‌های نظامی مورد استفاده این گروه قرار می گیرد؛ مانند جنگ قیمت ها، حمله بدون ساختار وبرنامه وبرخوردهای مستقیم ورودر رو. 
انواع تاکتیک‌هایی که برای حمله به رقبا مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از :
1_ حمله از روبرو :این تاکتیک مبتنی بر حمله به نقاط قوت رقیب به جای نقاط ضعف او به طور مستقیم واز روبروست. اگر چه برای انجام این تاکتیک باید از منابع بسیاری استفاده کرد در صورت موفقیت سودهای کلانی به دست خواهد امد. 
2_حمله از اطرف :در این مورد یک ناحیه جغرافیایی یا بخشی از یک بازار که در آن رهبر بازار آسیب پذیر است انتخاب می شود.یکی از راه‌های پاسخگویی به نیازهایی است که رهبر بازار نتوانسته است رفع کند. 
3_ محاصره:این تاکتیک حمله ای است همه جانبه ووسیع بر ضد دشمن و در واقع محاصره او تا زمانی که اراده ومقاومتش بشکند. شرکت سیکو در بازار ساعت با عرضه انواع ساعت ها وتنوع بسیار وسیع، از این تاکتیک استفاده کرده وبازار ساعت را در محاصره خود قرار داده است. 
4_ حمله حاشیه‌ای :این تاکتیک در بازارهای دارای تکنولوژی برتر، بسیار متداول است. در این حمله، چالشکر یا حریف مبارز تلاش می کند تا در حاشیه وجدا از تکنولوژی جدید، بازار را در دست بگیرد. اگر چه این تاکتیک نیاز مند سرمایه‌گذاری زیادی است، در صورت موفقیت می تواند بازار خودی را نفوذ پذیر سازد. 
5_حمله چریکی (بدون ساختار) :این حمله در صورتی که منابع مالی کافی وجود داشته باشد مناسب است. چالشکر به انتخاب خود حمله را اغاز می کند وهدفش تضعیف روحیه رهبر بازار است تا سرانجام امتیازاتی برای خود کسب کند. 
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس